Mange spørger os “hvem ser med på webkirke” eller “langt flere burde være med i dette online fællesskab”. Oftest bliver vi svar skyldige, da det jo er svært at vide, hvem seerne er.
I disse tider, hvor personværn er vigtigt, kan det også være svært at vide, hvem der sidder bag skærmen i den anden ende. Google har dog nogle værktøjer, som gør det muligt at indhente anonyme data om seerne. Det skyldes, at vi alle sætter spor efter os, når vi går på nettet, enten på en telefon eller en computer. Dog er disse data anonyme, så de ikke kan henføres til personer.
Vi har haft svært ved at finde tid til disse analyser, og derfor har vi nu engageret specialister på området til både at lave justeringer på vores hjemmeside, forskellige digitale kampagnespor og tilhørende analyser. Vi vil så gerne nå ud til langt flere mennesker, som sikkert ikke kender til webkirke, og vi mener, at disse kroner er godt givet ud.
Nu har kampagnen kun kørt et par uger, og vi vender nok tilbage siden med mere information om resultatet. Som du kan se af den lille graf, vil målrettet marketing ofte gøre en forskel. Vi kan se, at seertallet har fået et nøk opad, noget vi er meget glade for! Måske er du også med i dette resultat, og du skal vide, at vi er taknemlige for alle dem, som kan finde glæde i vores digitale fællesskab!