Passion for troen og livet

Line Nielsen er et ansigt vi ofte har set på Webkirke i forskellige sammenhænge. Men hvem er egentlig Line og hvordan fangede hun interesse for Webkirke? Det har vi spurgt hende om.

– Line, du virker meget direkte og personlig når vi ser dig på webkirke. Er det ikke svært at forholde sig til den, som lytter og ser med, når du stirrer ind i en kameralinse?

Hvis det skal røre andre, så må det røre mig! Derfor kan jeg kun dele noget personligt. Jeg deler hver gang med en passion om, at det må røre en anden. På den måde har jeg seeren tæt på i mine tanker.

– Du har jo deltaget i rigtig lang tid. Hvad var det som fangede din interesse ved webkirke projektet?

Jeg kan lide at dele ’LIVE’, fordi jeg oplever det nærværende. Webkirke tog jo fart under corona, og da oplevede jeg selv, at det ramte et behov for at ’se mennesker’ og mærke fællesskab om Gud, troen og livet. Og det tror jeg stadig, at webkirke kan.

– Du bor på Fyn, men hvad laver du egentlig til dagligt, når vi ikke ser dig på webkirke?

Drømmejob i virkeligheden står der på en kuglepen, jeg har fra Odense Kommune. Det passer på mig. Jeg er konsulent der, og nyder bl.a. at koordinere lederseminarer og lige nu en ledelseskonference. Forårets varme og sol kalder i den grad på, at jeg kommer ud på mountainbike igen, og i det hele taget holder jeg af naturen omkring Nyborg. Gåture, badeture, fugle- og dyreliv er ting, der fylder mig med liv og glæde. Endelig er det også vigtigt for mig med mit lokale trosfællesskab. Og det er ikke bare fysisk. En troende lokal veninde og jeg har siden corona holdt fast i et ugentligt zoommøde, hvor vi deler og beder sammen. Det supplerer hinanden så godt at mikse det fysiske og online.

– Troen kan være svær at fastholde i en hverdag. Hvad tror du webkirke kan bidrage med i den sammenhæng?

Det er godt at kunne gå et sted hen, hvor man er sammen med nogen om Jesus. Ja, sådan oplever jeg selv at bruge ting online eller i bøger for den sags skyld: Troen og livet formidles fra den ene til den anden – og pludselig er man fælles om det. Det er rart. Og andres troserfaringer styrker min egen.

Du kan også møde Line på www.elsketafham.dk, hvor der er et nyt stykke hver dag. Eller i bøgerne Elsket af Ham, Sandheden sætter dig fri og Hans plan og min skrøbelighed.