Nye muligheder

Har vi nogle nytårsforsætter for 2024 i Webkirke? Ja, absolut! Såfremt vi ikke ser fremad og forsøger at udvikle os til glæde for dig der er med i dette online fællesskab, stagnerer vi langsomt. Der er dog en forskel på hvad vi ønsker og hvad vi faktisk opnår. Store armbevægelser er fint, men det skal også holde når hverdagen melder sin ankomst.

I 2023 har vi arbejdet med vores nye hjemmeside og lanceret denne for ikke lang tid siden. Dette har blevet godt modtaget og mange er glade for en mere spændende struktur og tilgang til det vi kan tilbyde dig i Webkirke. Når vi nu ser fremad mod endnu et år i Webkirke, kan vi konstatere at Webkirke nok er det eneste tilbud af en “online kirke” som er lavet “fra mig til dig” og ikke kun er en streaming af en eller anden gudstjeneste! Det kan vi glæde os over. Men vi ønsker også at knytte dig tættere til vores fælleskab. Dette nyhedsbrev er en del af denne strategi. En anden del af denne strategi er et muligt samarbejde med “inspirate.dk”, en kursus portal som tilbyder nyttig viden om tro og liv til dem som ønsker at fordybe sig i online studier. At vedligeholde vores tilstedeværelse på sociale medier er også noget vi ønsker at forbedre i fremtiden. Alt kræver dog tid og kræfter. Skulle du ønske at bidrage, hører vi gerne fra dig!

Der er rigtig mange mennesker i sving for at lave Webkirke. Alt fra udøvende kunstnere, prædikanter og andagtsholdere, produktion, research og teknik. Det kan være let at gå død i opgaver. Derfor håber vi på at dette år kan samle flere gode kræfter som entusiastisk forsøger at bidrage til et godt og varieret online fællesskab. Det første vi spørger om når vi forhører os om deltagelse i produktionen er om “du har du lyst til dette”. At arbejde med Webkirke skal være baseret på entusiasme og lyst til opgaven! Denne entusiasme håber vi kan smitte af på dig som seer i 2024. Vel mødt til endnu et år i vores online fællesskab!