Webkirke har fået nyt hjem

Det er altid dejligt at flytte ind i et nyt hus. Sådan føles det også at få en helt ny hjemmeside i Webkirke! Den gamle side var sådan set brugbar og var også den 2. udgave af hjemmesiden, men nogle af jer har sikkert bemærket, at den til slut indeholdt en del materiale, der ikke blev opdateret løbende sammen med de seneste fjernsynsudsendelser. Årsagen var, at det krævede manuelt arbejde, og det rakte tiden ikke altid til.

Vi synes selv, at vi med ‘det nye hus’ er kommet godt fra start. Fokus har været på at skabe en mere levende hjemmeside, som kan indeholde langt flere elementer af de tilbud, vi arbejder med i Webkirke. Der er nu åbnet for en vifte af nye muligheder, men det bedste er nok, at vi har fået en mere direkte kobling til YouTube, som er den videoplatform, vi bruger til vore udsendelser. Dette har medført, at vi har måttet stramme op på rutinerne, så alle udsendelser ikke bare præsenteres i tilfældig rækkefølge men er organiseret efter det system, YouTube kalder ‘playlister’. Det er disse lister, vi viser direkte på vores hjemmeside, og derfor skal vores materiale altid være opdateret fra ende til anden.

Hjemmesiden er ikke kun en oversigt over YouTube videoer. Vores hensigt er også at invitere dig ind i et univers med en række forskellige aktivitetstilbud. Nogle aktiviteter findes allerede, og flere kommer til fremover. Med den nye hjemmeside vil vi gerne skabe rammerne for et fællesskab, hvor du får lyst til at være med, bliver begejstret og selv tager initiativ til at invitere venner og bekendte. Lykken er, hvis mange flere mennesker i fremtiden inspireres til at følge Webkirke.

Vi har længe haft planer om at reklamere for Webkirke i forskellige medier, og med den nye hjemmeside på plads er grundlaget lagt for, at vi for alvor kan gå i gang. Vi kommer derfor i 2024 til at annoncere i enkelte publikationer, hvor vi vil henvise til specifikke udsendelser og tilbud i Webkirke.

Webkirke er skabt med henblik på at stimulere den kristne tro hos alle i Danmark, og kan vi medvirke til at styrke troen på Jesus hos den enkelte, uanset ståsted, så er tiden og kræfterne givet godt ud for alle os, der arbejder med Webkirke!